Hele uka jobbet Espen Mork Dahl på spreng med å fotografere, printe, laminere og stifte et ukjent antall hundre portretter i a4 størrelse opp på en om lag 30 x 3 meter lang brakkevegg, og instalasjonen ble en av de mest besøkte under hele festivalen.
-Jeg visste ikke helt hva jeg gikk inn i, det var mye rot angående instalasjonen i forkant av festivalen, og den egentlige planen var å fylle en liten bod. Men siden båtcampen ble flyttet, ble også instalasjonen flyttet, og da satt jeg der med monsterveggen. Dessuten fikk jeg ikke bruke stifter i begynnelsen, så ekstremt mye tid og penger, gikk med på å teipe i starten, forteller en sliten fotograf, og legger til:
-Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det igjen, men det er klart at man da er avhengig av å ha et apparat i ryggen. Jeg kommer aldri til å gjøre noe liknende uten støtte. Hvis jeg ikke hadde hatt en utrolig snill kjæreste, som stilte opp og hjalp meg, og som forresten jobbet dobbelt som servitør for å få ukespass, hadde jeg gått skikkelig på trynet...Men takket være henne, og takket være HP som hadde stand på området, og som sa seg villig til å hjelpe med en del av produksjonen, og Harald Solberg på Bomuldsfabrikken i Arendal, som ordnet slik at jeg fikk bruke stifter, gikk det i mål!
Kommers kunst
Det kunstneriske aspektet var å se stemningen og festivalens utvikling kun gjennom ansikter, men i denne facebook tiden, ble det også et mesterlig kommerst kunstverk.
-Folk elsker å se seg selv, og andre, så Veggen ble hyppig besøkt, og mange har vært veldig fornøyde med bildene, både som helhet, og alene. Jeg er ikke sikker på at alle fikk med seg det kunstneriske aspektet, men jeg er veldig takknemlig for at så mange stilte opp! Uten dem hadde det heller aldri gått, så en stor takk rettes til den for at det ble et kunstverk som åndet og levde med festivalen.
Selvportrett
Dessuten fikk fotokunstneren en ting til ut av prosjektet.
-Etter å ha tatt så mange portretter på så kort tid, og latt meg forfalle gjennom hele uka, var det på sin plass å ta det ultimate selvportrettet da jeg endelig var ferdig, smiler han.
-Jeg visste ikke helt hva jeg gikk inn i, det var mye rot angående instalasjonen i forkant av festivalen, og den egentlige planen var å fylle en liten bod. Men siden båtcampen ble flyttet, ble også instalasjonen flyttet, og da satt jeg der med monsterveggen. Dessuten fikk jeg ikke bruke stifter i begynnelsen, så ekstremt mye tid og penger, gikk med på å teipe i starten, forteller en sliten fotograf, og legger til:
-Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det igjen, men det er klart at man da er avhengig av å ha et apparat i ryggen. Jeg kommer aldri til å gjøre noe liknende uten støtte. Hvis jeg ikke hadde hatt en utrolig snill kjæreste, som stilte opp og hjalp meg, og som forresten jobbet dobbelt som servitør for å få ukespass, hadde jeg gått skikkelig på trynet...Men takket være henne, og takket være HP som hadde stand på området, og som sa seg villig til å hjelpe med en del av produksjonen, og Harald Solberg på Bomuldsfabrikken i Arendal, som ordnet slik at jeg fikk bruke stifter, gikk det i mål!
Kommers kunst
Det kunstneriske aspektet var å se stemningen og festivalens utvikling kun gjennom ansikter, men i denne facebook tiden, ble det også et mesterlig kommerst kunstverk.
-Folk elsker å se seg selv, og andre, så Veggen ble hyppig besøkt, og mange har vært veldig fornøyde med bildene, både som helhet, og alene. Jeg er ikke sikker på at alle fikk med seg det kunstneriske aspektet, men jeg er veldig takknemlig for at så mange stilte opp! Uten dem hadde det heller aldri gått, så en stor takk rettes til den for at det ble et kunstverk som åndet og levde med festivalen.
Selvportrett
Dessuten fikk fotokunstneren en ting til ut av prosjektet.
-Etter å ha tatt så mange portretter på så kort tid, og latt meg forfalle gjennom hele uka, var det på sin plass å ta det ultimate selvportrettet da jeg endelig var ferdig, smiler han.
Out of inc 01
privat