FOTOGRAFI 2005 går av stabelen 3. 6. mars. Den første dagen er det samling og møter for flere organisasjoner, mens selve messen med utstillinger og foredrag åpner 4. mars. Det er Scandinavian Expo Management v/Roy Okstveit som er arrangør, mens Norges Fotografforbund er samarbeidspartner og ansvarlig for foredragene. Knut Førsund er ansvarlig for fotoutstillingene, presse- og informasjonstjeneste.
Hvilken fotograf vinner 5000 kroner?
Fotoutstillingene får som i fjor en sentral plass og vil fylle store deler av landskapet i annen etasje. Årets Bilde fra pressefotografene vil bli flyttet fra Domkirken til Plaza når Fotografi 2005 åpner, og de beste bildene både fra Norges Fotografforbunds Landskonkurranse, Fame-fotografenens konkurranse og ColourArt-fotografenes konkurranse vil også kunne sees. Utstillingens hovedtema blir Bilder som vinner Bilder som selger, og her vil også lesere på foto.no og andre fotografer bli invitert til å være med. Publikum skal stemme på utstillingens beste bilde, og fotografen som har tatt det vil få overrakt 5000 kroner. Mer info om dette vil komme her på foto.no om ikke lenge.
Rettes mot profesjonelle og semiproffe brukere
FOTOGRAFI 2005 skal først og fremst rettes mot fotografer, semiproffe brukere, næringsliv og det offentlige og fotohandlere. Arrangementet er åpent for alle, uansett hvilken status og hvilket yrke man har, men utstillerne vil i hovedsak satse på den mer profesjonelle delen av markedet. Det er stor interesse blant utstillere, så det blir mye kameraer, utstyr og bilder å se i hotellets 1., 2. og 33. etasje når det braker løs. foto.no vil være på plass.
Hvilken fotograf vinner 5000 kroner?
Fotoutstillingene får som i fjor en sentral plass og vil fylle store deler av landskapet i annen etasje. Årets Bilde fra pressefotografene vil bli flyttet fra Domkirken til Plaza når Fotografi 2005 åpner, og de beste bildene både fra Norges Fotografforbunds Landskonkurranse, Fame-fotografenens konkurranse og ColourArt-fotografenes konkurranse vil også kunne sees. Utstillingens hovedtema blir Bilder som vinner Bilder som selger, og her vil også lesere på foto.no og andre fotografer bli invitert til å være med. Publikum skal stemme på utstillingens beste bilde, og fotografen som har tatt det vil få overrakt 5000 kroner. Mer info om dette vil komme her på foto.no om ikke lenge.
Rettes mot profesjonelle og semiproffe brukere
FOTOGRAFI 2005 skal først og fremst rettes mot fotografer, semiproffe brukere, næringsliv og det offentlige og fotohandlere. Arrangementet er åpent for alle, uansett hvilken status og hvilket yrke man har, men utstillerne vil i hovedsak satse på den mer profesjonelle delen av markedet. Det er stor interesse blant utstillere, så det blir mye kameraer, utstyr og bilder å se i hotellets 1., 2. og 33. etasje når det braker løs. foto.no vil være på plass.